23-08-2012
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
To Rok Chopinowski, a nie Euro 2012, był wydarzeniem, które przyciągnęło do stolicy największą liczbę turystów - wynika z danych Warszawskiej Informacji Turystycznej. Rok Chopinowski przyciągał jednak szeroką rzeszę turystów przez cały rok, a Euro było atrakcyjne tylko dla pewnej grupy ludzi i w krótkim okresie czasu.
Bilans Roku Chopinowskiego to 2.600 wydarzeń artystycznych w Polsce i 3.600 za granicą, wielomilionowa frekwencja i świetne recenzje w światowych mediach. Organizacja wydarzenia na tak wyjątkową skalę przyniosła wymierne korzyści, takie jak remonty zabytkowych obiektów związanych z kompozytorem. W 2010 r. oddano do użytku Muzeum – kluczową inwestycję związaną z obchodami.
Skalę zmian pokazuje najlepiej liczba odwiedzających je gości – w 2005 r. było to jedynie 5,5 tys. osób, natomiast od maja do listopada 2010 r. muzeum odwiedziło 103,5 tys. zwiedzających.
był dokładnie zaplanowanym przedsięwzięciem, zakrojonym na bardzo szeroką skalę. Wydarzenia były dostępne dla każdego turysty, ale też odpowiednio przygotowane pod kątem poszczególnych odbiorców, w szczególności dzieci i młodzieży. Do nich w dużej mierze skierowane były również prowadzone w ówczesnym okresie intensywne działania edukacyjne. Wszystko to wpłynęło na ogromną skuteczność Roku Chopinowskiego, jako narzędzia promocji Polski.