Strona głównaKulturaKlasyka muzyczna i filmowa coraz popularniejsza

Klasyka muzyczna i filmowa coraz popularniejsza

Coraz więcej sentymentalnych produktów sprzedaje się w sieci, informuje sklep internetowy Vivid.pl. Sprzedaż płyt z filmami, serialami i muzyką z dawnych lat rośnie nawet o 30% rocznie.   
W 2008 r. hitem sprzedażowym są stare seriale: „Arabella”, „Czterej Pancerni i Pies” i „07 zgłoś się”. Można także zaobserwować rosnącą popularność Teatru Telewizji oraz kultowych seriali dla młodzieży takich jak „Przygody Marka Piegusa”. Rok wcześniej świetnie sprzedawały się filmy o przygodach Winnetou. Sporo jest również zamówień na tzw. muzyczne backordery, czyli płyty ze starymi hitami, które są dotłaczane tylko na specjalne zamówienie. „Wzrost popularności klasyków spowodowany jest faktem, że coraz więcej 40-, 50- i 60-latków zagląda do sieci, by dokonywać zakupów” – mówi Jakub Milewski z Vivid.pl.

Według danych Millward Brown SMG/KRC w 2007 roku co czwarty polski internauta (26,8 proc.)  miał 40 – 59 lat. Z sieci korzystało też już 5 proc. 60-latków. Wzrost popularności Internetu w tych grupach wiekowych oraz możliwość zakupu utworów z młodości przyciąga starszych klientów do e-sklepów. GUS informuje, że w 2005 roku wirtualnych zakupów dokonało 5,1 proc. osób w wieku 45-55 lat i 1,6 proc. w wieku 55-74 lata. Rok później było to odpowiednio 8 i 2,4 proc. „Coraz częściej odbieramy telefony od klientów, którzy proszą, by pomóc im przejść przez cały proces zamówienia” – mówi Milewski. „Oznacza to, że pomimo iż osoby starsze mają trudności z poruszaniem się w sieci, to jednak sklep internetowy zaczął funkcjonować w ich świadomości jako atrakcyjny kanał sprzedaży” – wyjaśnia.

Polski rynek powoli się zmienia, jednak daleko nam do liderów. W USA 50 proc. osób w wieku 50 – 64 lata i 19 proc. 65–latków ma dostęp do szerokopasmowego Internetu. A 68% osób po pięćdziesiątce regularnie kupuje w sieci. Tymczasem wśród klientów Vivid.pl nadal znaczącą większość (80%) stanowią osoby młodsze w wieku 20 – 30 lat. Przedstawiciele sklepu przewidują jednak, że pierwsze udane sentymentalne zakupy pomogą starszym użytkownikom przekonać się do tego sposobu kupowania.

Na podstawie materiałów Vivid.pl

Aleksandra Dudzisz / Senior.pl

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • EWST.pl
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • eGospodarka.pl
  • Aktywni 50+
  • Oferty pracy