07-06-2010
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Tygodnik "Wprost" wraca do historycznego logotypu. Najnowszy numer tygodnika, który w poniedziałek trafił do kiosków, ukazał się z winietą i logo, pod którym tygodnik święcił największe sukcesy.
Historyczne logo "Wprost" towarzyszyło tygodnikowi od samego początku w 1982. Przez lata dokonywano w nim tylko drobnych, kosmetycznych zmian, m.in. związanych z wprowadzeniem koloru na okładce tygodnika. W 2004 r. nastąpiła pierwsza poważna zmiana logotypu, czerwone czcionki zastąpiono białymi na czerwonej apli, jednak typografia napisu "WPROST" pozostawała bez większych zmian. W grudniu 2008 r. ówczesny wydawca zdecydował się na drastyczną zmianę i wprowadził całkiem nowe logo, również białe na czerwonej apli, ale z kompletnie różną typografią oraz dopiskiem Polska-Świat-Cywilizacja. Obecnie tygodnik wrócił do najbardziej klasycznej wersji logotypu WPROST - czerwonej czcionki przypominającej maszynopis, bez żadnych uzupełnień.
Powrót do historycznego logo to nie jedyna nawiązanie do tradycji. Tygodnik zamierza przywrócić również prestiżowe Nagrody Kisiela. W przyszłym roku przypada 20. rocznica ustanowienia nagrody i 100. rocznica urodzin patrona nagrody, Stefana Kisielewskiego. Laureatem Nagrody Kisiela był m.in. obecny redaktor naczelny tygodnika, Tomasz Lis.