02-11-2009
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
27 października w Sali Wielkiej Zamku Królewskiego w Warszawie odbyło się wręczenie nagród w drugiej edycji konkursu Dobroczyńca Kultury Polskiej.
Konkurs został ogłoszony przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z inicjatywy Zamku Królewskiego w Warszawie. Jego celem jest ukazanie roli instytucji i osób prywatnych we wspieraniu i rozwoju życia kulturalnego Polski, a także upowszechnianie i promowanie możliwości finansowania kultury spoza środków budżetowych.
Dzięki takiemu wsparciu zostało zorganizowanych wiele ważnych imprez, spektakli, koncertów, wystaw i remontów konserwatorskich.
Tytuł Dobroczyńcy Kultury Polskiej przyznawany jest w trzech kategoriach: Sponsor, Ofiarodawca i Opiekun Medialny. Tytuł w kategorii Sponsor jest przyznawany za sfinansowanie wydarzenia lub przedsięwzięcia kulturalnego takiego jak: wystawa, spektakl, imprezy, festiwal, konkurs, plener, wydawnictwo itp. Tytuł w kategorii Ofiarodawca można otrzymać za współtworzenie kolekcji, oddawanie dzieł sztuki w depozyt, ofiarowanie i udostępnianie budynków lub gruntów na cele kulturalne, stałe dotowanie instytucji lub cyklicznych wydarzeń kulturalnych, ufundowanie nagrody, stypendium, powołanie fundacji lub instytucji kultury, renowacji dzieł sztuki, fundowanie wyposażenia technicznego instytucji kultury, tworzenie własnej kolekcji sztuki. Tytuł Dobroczyńca Kultury Polskiej w kategorii Opiekun Medialny jest przyznawany za wsparcie medialne wydarzeń lub stałej działalności instytucji kultury na zasadach współpracy.
W tym roku tytuły Dobroczyńca Kultury Polskiej otrzymali: Bank BPH SA i Grupa Żywiec S.A. (w kategorii Sponsor), Fundacja Orange oraz Ronald S. Lauder w kategorii Ofiarodawca i The Warsaw Voice w kategorii Opiekun Medialny.